Τουρισμός

Ρωτήσαμε Τουρίστες Λίγο Πριν την Αναχώρηση στο Αεροδρόμιο πώς τους Φάνηκε η Ελλάδα

Μια φευγαλέα ματιά στο τι είναι πραγματικά η χώρα μας.
Άννα Νίνη
Κείμενο Άννα Νίνη

Φωτογραφίες: Πάνος Κέφαλος

Το καλοκαίρι στην Ελλάδα συνεπάγεται αμέτρητα πράγματα. Παγωτό πατούσα, μαυρισμένο δέρμα, μυρωδιά καρπουζιού που ανακατεύεται με το άρωμα του αντηλιακού- ή καμιά φορά και της ιδρωτίλας, αν ανήκεις στους άτυχους που κυκλοφορούν με τα ΜΜΜ. Ανεμελιά, ξεγνοιασιά, εφήμερους έρωτες και δάχτυλα που σημαδεύουν τη μεγάλη άρκτο το σε κάποιο νησί και φυσικά αμέτρητοι τουρίστες απ' όλες τις χώρες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν κάποιος κάνει μια πρωινή βόλτα στο μετρό της Ακρόπολης και στο κέντρο της Αθήνας, παρατηρεί πως οι πρώτοι επισκέπτες άλλων χωρών έχουν ήδη ξεκινήσει να φτάνουν στην Ελλάδα. Γεγονός που αν το δει κανείς με απόλυτα οικονομικούς και ξενέρωτους όρους, μας κάνει καλό επειδή ανεβάζει το ΑΕΠ μας καμιά μονάδα. Επίσης, τα καλοκαίρια στην Ελλάδα είναι πάντα μια εξαιρετική ευκαιρία να γνωρίσεις ανθρώπους απ' όλο τον κόσμο.

Αν κρίνουμε από τα περσινά στατιστικά, τα οποία μαρτυρούν πως το 2016 κάναμε ρεκόρ επισκεψιμότητας, και την κατάσταση που επικρατεί στη γειτονική Τουρκία, μάλλον και φέτος η Ελλάδα θα φιλοξενήσει πλήθος Άγγλων, Γάλλων και Πορτογάλων. Συναντήσαμε στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος τις πρώτες φουρνιές τουριστών που κατέληξαν εδώ για τις διακοπές του Πάσχα, λίγο πριν κάνουν check in και επιστρέψουν στις χώρες τους. Με εξαίρεση το κλασικό φαινόμενο του οδηγού ταξί που προσπάθησε να επωφεληθεί από κάποιους τουρίστες, απ' ό,τι φαίνεται έξω πάμε καλά. Ωστόσο είναι αξιοσημείωτο πως στις χώρες που έχουν πληγεί από την οικονομική κρίση, τις μνημονιακές πολιτικές και τη λιτότητα, η Ελλάδα φαίνεται πανάκριβη, ενώ σε πολίτες άλλων χωρών με υψηλότερο βιοτικό επίπεδο οι διακοπές εδώ φαίνονται πάμφθηνες.

«Θα ξανάρθουμε»

Celine και Joseph - Γαλλία

Ήρθαμε στην Ελλάδα για διακοπές μέσω ενός προγράμματος ανταλλαγής που βρήκαμε. Βοηθάς τον ιδιοκτήτη του σπιτιού με διάφορες εργασίες και σε αντάλλαγμα σου προσφέρει φαγητό και στέγη. Μείναμε σε ένα χωριό που βρίσκεται κοντά στον Πύργο και λέγεται Σκαφιδιά. Μείναμε εκεί μια εβδομάδα και αργότερα νοικιάσαμε αυτοκίνητο και γυρίσαμε όσο μπορούσαμε. Πήγαμε στην Καλαμάτα, στη Μεσσήνη και στην Αθήνα. Μας άρεσε πολύ και δεν μας συνέβη τίποτα περίεργο. Είναι βέβαιο ότι θα ξανάρθουμε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν ήταν η πρώτη μου φορά που ήρθα στην Ελλάδα. Είχα έρθει άλλη μια φορά πριν 30 χρόνια και αυτήν τη φορά ήρθα για μια εβδομάδα διακοπών με τον γιο μου και πέρασα καλύτερα. Πήγαμε στην Πελοπόνησο, στη Σπάρτη, στους Δελφούς και σε άλλα μέρη. Μου αρέσει η φύση στην Ελλάδα και το ότι μπορώ να κάνω μπάνιο στη Θάλασσα γιατί έχει συνέχεια ήλιο. Προέρχομαι από μια χώρα που δεν έχεις συνεχώς αυτή την επιλογή και επιπλέον εδώ βρίσκεις πάντα κάτι ενδιαφέρον να κάνεις. Θα ήθελα να μιλάω Ελληνικά για να μπορώ να συνενοηθώ περισσότερο με τον κόσμο γιατί δεν μιλούσαν γαλλικά και ήταν αρκετά δύσκολο.

«Ένας ταξιτζής προσπάθησε να μας κλέψει»

Eder, Alvaro και Cezar - Iσπανία

Ήρθαμε για διακοπές αμέσως μόλις τελειώσαμε τη σχολή για να χαλαρώσουμε. Ψάξαμε και είπαμε να έρθουμε εδώ. Σε γενικές γραμμές περάσαμε ωραία. Πήγαμε στη Μύκονο, είδαμε μουσεία και ιστορικά μέρη στην Αθήνα. Ειλικρινά αυτή η χώρα είναι πάρα πολύ ακριβή. Οι μετακινήσεις, τα φαγητά, τα ποτά. Όλα βασικά. Δεν μαγειρεύαμε και το ξενοδοχείο μας παρείχε μόνο πρωινό, οπότε έπρεπε αναγκαστικά να τρώμε έξω. Στην Ισπανία επικρατεί η ίδια οικονομική κατάσταση, όμως οι τιμές εδώ είναι ασύγκριτα υψηλότερες. Άλλο ένα ατυχές περιστατικό που μας συνέβη είναι ότι ένας ταξιτζής προσπάθησε να μας κλέψει. Τον ρωτήσαμε πόσα έπρεπε να του δώσουμε για να μας πάει στο ξενοδοχείο και μας είπε 15 ευρώ, ενώ για την ίδια διαδρομή τις άλλες μέρες πληρώναμε πέντε. Τελικά πήραμε ένα άλλο ταξί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Δεν γνώρισα ούτε έναν άνθρωπο που δεν συμπάθησα»

Wilna - Oλλανδία

Αυτή ήταν η τέταρτη φορά μου στην Ελλάδα. Ήρθα πρώτη φορά πέρυσι τον Φεβρουάριο, ήρθα πάλι και φέτος ήταν η δεύτερη φορά που επισκέφθηκα τη χώρα γιατί με κάλεσαν οι φίλοι μου από τον Πόρο. Είναι Ολλανδοί και μένουν εκεί μόνιμα. Οι τιμές είναι πάρα πολύ χαμηλές σε σχέση με την Ολλανδία. Για παράδειγμα για τα ίδια πράγματα και την ίδια ποσότητα φαγητού, στη χώρα μου πρέπει να πληρώσεις 30 ευρώ τουλάχιστον, ενώ εδώ 15. Θα ξανάρθω τον Ιούνιο για καλοκαιρινές διακοπές. Θα είναι η πέμπτη μου φορά. Το αξιοσημείωτο είναι πως όσες φορές ήρθα, ειλικρινά δεν γνώρισα ούτε έναν άνθρωπο που δεν συμπάθησα.

«Φέτος, οι περισσότεροι Άγγλοι θα έρθουν στην Ελλάδα»

Lee -Aγγλία

Ήμουν παντρεμένη εδώ, αλλά γύρισα στην Αγγλία πριν δέκα χρόνια όταν τα παιδιά μου τελείωσαν το δημοτικό, για να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Φέτος ήρθα για τις διακοπές του Πάσχα και έμεινα στις Σπέτσες δέκα μέρες. Η αλήθεια είναι πως η χώρα είναι αρκετά αλλαγμένη από τότε που έφυγα, αλλά είναι πάντα η Ελλάδα που αγαπώ. Όταν έφυγα ερχόμουν τρεις φορές το χρόνο και στο Μπράιτον που ζω έχει θάλασσα και αρκετούς Έλληνες. Οι τιμές στην Ελλάδα έχουν αλλάξει από αυτό που ξέραμε στο παρελθόν και οι ντόπιοι δυσκολεύονται πάρα πολύ. Τα προβλήματα στην οικονομία έχουν επηρεάσει και τα μαγαζιά, που προσπαθούν να ρίξουν τις τιμές για να προσελκύσουν περισσότερους τουρίστες. Πάρα πολλοί Άγγλοι θυμούνται πως ήταν η Ελλάδα με τις δραχμές, τη θεωρούν ακριβή και πηγαίνουν στην Τουρκία για διακοπές. Και η Τουρκία είναι πανέμορφη χώρα, όμως πιστεύω πως φέτος οι περισσότεροι Άγγλοι θα έρθουν στην Ελλάδα λόγω των προβλημάτων που υπάρχουν στη γειτονική χώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Εδώ, τα πάντα κυλούν με ευκολία»

Christian - Γερμανία

Ήρθα στην Ελλάδα για Erasmus, αλλά παράλληλα κάνω και διακοπές. Για παράδειγμα τώρα θα πάω στη Μύκονο για πέντε μέρες. Είμαι μισός Έλληνας και μισός Γερμανός, μεγάλωσα στη Γερμανία, όμως έχω έρθει στην Ελλάδα αρκετές φορές και θα ήθελα να μείνω μόνιμα εδώ κάποια στιγμή. Μου αρέσουν όλα σε αυτήν τη χώρα. Το φαγητό, η μουσική, η συμπεριφορά των ανθρώπων. Τα πάντα κυλούν με ευκολία, ενώ στη Γερμανία τα πάντα πρέπει να είναι στην ώρα τους και αυτό είναι πάρα πολύ αγχωτικό. Επίσης σε σύγκριση με τη Γερμανία, τα πάντα είναι φθηνά. Είναι ωραία να ζεις σε μια χώρα σαν την Ελλάδα. Δεν υπάρχουν κανόνες εδώ και αυτό είναι υπέροχο.

«Δεν βαρεθήκαμε ούτε μια στιγμή»

Sarah D. (δεξιά) και Sarah (αριστερά) - Aγγλία

Sarah D.
Ήταν η πρώτη μας φορά στην Ελλάδα. Είμαστε και οι δυο δασκάλες κι έτσι όταν το σχολείο έκλεισε ψάξαμε να δούμε που να πάμε διακοπές για δυο εβδομάδες. Μείναμε σε ένα διαμέρισμα στο Χαλάνδρι μέσω του HomeAway και νοικιάσαμε αυτοκίνητο για να γυρίσουμε όλη την Αθήνα. Πήγαμε στη Βουλιαγμένη, στο Μαραθώνα, στην Αίγινα και στο Σούνιο που είδαμε τον Ναό του Ποσειδώνα. Θα ήθελα να ξανάρθω, αλλά την επόμενη φορά μάλλον θα πάμε σε κάποιο άλλο σημείο αφού έχω ήδη δει την Αθήνα. Επειδή είμαι vegan, βρήκα και αρκετά μαγαζιά που να είναι vegan friendly με πολλές επιλογές αν και δεν το περίμενα. Δεν είναι αυτονόητο σε άλλες χώρες. Το μοναδικό πράγμα που μου έκανε άσχημη εντύπωση ήταν πως το πάρκινγκ ήταν αρκετά ακριβό. Επίσης πήγα και στο Ναό του Δία, κάτι που πάντα ήθελα να κάνω, αφού μεγάλωσα με το εικονογραφημένο παιδικό της Disney και λάτρευα τον Ηρακλή. Sarah
Δεν βαρέθηκα ούτε μια στιγμή σε αυτή τη χώρα. Νομίζω πως τα μέρη που μπορείς να πας στην Ελλάδα και τα πράγματα που μπορείς να κάνεις είναι αμέτρητα. Επίσης τα εισιτήρια για τους αρχαιολογικούς χώρους είναι εντυπωσιακά πολύ φθηνά. Πάντα ήθελα να έρθω στην Ελλάδα. Έχω διαβάσει τόσα γι' αυτή τη χώρα και ήταν εξαιρετικό το ότι κατάφερα να δω όλα εκείνα για τα οποία μάθαινα τόσα χρόνια. Το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό μου όταν ακούω «Ελλάδα» είναι η Ακρόπολη.

«Θα ήθελα να ζω εδώ»

Serban Dimitriv - Αγγλία

Είμαι Πολωνός στην καταγωγή, όμως είμαι Γάλλος υπήκοος και αυτή την εποχή ζω στο Λονδίνο, οπότε όπως καταλαβαίνεις έχω δει αρκετά μέρη στη ζωή μου και εξαιτίας της δουλειάς μου ταξιδεύω αρκετά. Έρχομαι κάθε μήνα στην Ελλάδα για λίγο λόγω δουλειάς και την ερωτεύτηκα απ' την πρώτη στιγμή. Έφερα και την οικογένεια μου για διακοπές το Πάσχα. Ανακαλύψαμε την Πελοπόννησο και στα παιδιά μου άρεσε πάρα πολύ γιατί είχαν την ευκαιρία να έρθουν κοντά στη φύση, κάτι που δεν είναι τόσο εύκολο στο Λονδίνο. Πήγαμε και στη Νάξο.

Η αλήθεια είναι πως θα πρέπει να έχεις υπολογίσει τα χρήματα σου για να έρθεις στην Ελλάδα. Υπάρχουν πολλά πράγματα που είναι αρκετά οικονομικά και άλλα που είναι πιο ακριβά κι απ' την Αγγλία, όπως για παράδειγμα το παγωτό. Προσωπικά θα ήθελα να ζω εδώ. Δεν χορταίνω να πηγαίνω βόλτες και να ανακαλύπτω τους δρόμους και τα μουσεία. Το Βυζαντινό Μουσείο για παράδειγμα είναι το καλύτερο μουσείο που έχω δει ποτέ. Πέρα απ' αυτό, οι άνθρωποι παντού σε καλωσορίζουν και είναι τρομερά εύκολο να επικοινωνήσεις γιατί παντού μιλάνε Αγγλικά. Υπάρχουν και άλλα πράγματα που δεν μου αρέσουν, όπως το κάπνισμα στα εστιατόρια. Αν έχεις παιδιά είναι πολύ άσχημο και στα περισσότερα δεν τηρούν τον διαχωρισμό μεταξύ καπνιζόντων και μη καπνιζόντων.

Περισσότερα από το VICE

Πρώην Κληρικοί Εξηγούν πώς Συνειδητοποίησαν ότι δεν Υπάρχει Θεός

H Danni Daniels Κυριαρχεί στη Βιομηχανία του Πορνό με το 23 Εκατοστών Πέος της

Τι Φανερώνει για Εσένα η Λέξη που Χρησιμοποιείς για την Κάνναβη

Ακολουθήστε το VICE στο Twitter, Facebook και Instagram.