FYI.

This story is over 5 years old.

Deze Australiër kampt met een tremor en waarschuwt voor het gebruik van xtc

“Let wel op, er zit een gevaarlijk hoge dosis MDMA in de paarse Pompoenen, de Britse Superman en de witte Mitsubishi!”

Geef toe. Je moest een beetje lachen toen je deze serieus bedoelde waarschuwing las: "Let wel op, er zit een gevaarlijk hoge dosis MDMA in de paarse Pompoenen, de Britse Superman en de witte Mitsubishi!" Wij hebben dit in ieder geval met een kleine glimlach bekeken, om ons daarna in alle ernst te buigen over de gezondheidsrisico's die deze smerige pillen met leuke namen kunnen veroorzaken.

Deze video geeft een indruk wat de 'mogelijke' consequenties kunnen zijn:

We zien hier een Australiër die schijnt te kampen met een sterke tremor. In deze staat probeert hij ons bewust te maken dat we onze gezondheid niet moeten riskeren voor een beter feestje.

Een arts van de Berlijnse Universiteitskliniek voor Psychiatrie en Psychotherapie verklaarde ons dat deze symptomen na MDMA gebruik erg onwaarschijnlijk zijn. Een serotinetekort heeft andere uitwerkingen. De Berlijnse kliniek neemt veel patiënten op na overdoses, en de arts die wij vroegen heeft zo'n geval nog niet eerder meegemaakt, waarbij het gebruiken van meerdere drugs zulke bijzondere symptomen zou veroorzaken. Dus, als je een paar pillen voor een feest nodig hebt, informeer jezelf dan goed, laat ze testen, en haal ze vooral niet bij een straatdealer in de Warmoesstraat.