Ματσέτες, Χελώνες κι Άλλα Πράγματα που Πέρασαν από τον Έλεγχο του Αεροδρομίου στη Ζούλα

Ταξίδια

«Δεν ήθελα να πετάξω το γραμμάριο κόκας που είχα. Η γιαγιά μου πέρασε Κατοχή και με έμαθε να μην σπαταλάω πράγματα».
Alba Carreres
Κείμενο Alba Carreres
AC
εικονογράφηση Aina Carrillo

Όσο και αν προσπαθώ, κάθε φορά που περνάω από τον έλεγχο στο αεροδρόμιο πανικοβάλλομαι. Αν δει κανείς πώς ιδρώνω, θα νομίζει ότι περνάω λαθραία δέκα πολυβόλα, 20 κιλά κόκα και ένα διαμελισμένο πτώμα. Συνήθως δεν είναι τίποτα, αν και υπήρξε μια φορά που ένιωσα ότι το άγχος μου είχε λόγο ύπαρξης, όταν είχα ξεχάσει έναν ελβετικό σουγιά στο σακίδιό μου και αναγκάστηκα να το αποχωριστώ.

Αυτοί οι έλεγχοι ασφαλείας υπάρχουν για πολύ καλούς λόγους, όμως δεν είναι πάντα όσο αποτελεσματικοί θα έπρεπε. Μίλησα με έξι άτομα που ήταν πιο τυχερά από μένα, σε σχέση με τα απαγορευμένα αντικείμενα που κατάφεραν να περάσουν στη ζούλα από τον έλεγχο του αεροδρομίου.

Ναρκωτικά

Έχω περάσει ναρκωτικά από τον έλεγχο αεροδρομίων ένα σωρό φορές – κοκαΐνη, μαριχουάνα, LSD, τα πάντα. Τις περισσότερες φορές, περνούσα και τα είχα στην τσέπη μου, χωρίς να το προσέξει κανείς. Όταν βάλεις τις χειραποσκευές στο σκάνερ, δεν σε ελέγχουν και πολύ. Μια φορά, γυρίζοντας από Πορτογαλία στην Ισπανία, πέρασα από τον έλεγχο με ένα γραμμάριο κόκα πάνω μου. Είχα πάει στην Πορτογαλία για να γιορτάσω με φίλους τα Χριστούγεννα και περίσσεψε πολύ πράμα. Δεν ήθελα να το πετάξω. Η γιαγιά μου πέρασε Κατοχή και με έμαθε να μη σπαταλάω πράγματα.
Javier

Ένα μεγάλο μαχαίρι

Ήμουν εθελοντής εκπαιδευτής στους προσκόπους για χρόνια. Τότε είχα ένα πολύ μεγάλο μαχαίρι –σχεδόν ίσα με μια ματσέτα–, που χρησιμοποιούσα στις εκδρομές και για ορισμένες δραστηριότητες στο ύπαιθρο. Τα καλοκαίρια πηγαίναμε τα παιδιά για κατασκήνωση στο βουνό.

Μια χρονιά, όταν ετοίμασα τα πράγματά μου για μια καλοκαιρινή κατασκήνωση στη Σεβίλλη, δεν πρόσεξα ότι το μαχαίρι ήταν ακόμη στο σακίδιό μου από ένα προηγούμενο ταξίδι. Όταν φτάσαμε στο αεροδρόμιο στη Βαρκελώνη, πέρασα από τον έλεγχο χωρίς προβλήματα. Το σκάνερ δεν το εντόπισε. Μόνο όταν πήγα για την πτήση της επιστροφής στη Σεβίλλη, μου ζήτησαν να αφαιρέσω το αντικείμενο που είχα στο σακίδιό μου. Δεν είχα ιδέα τι έλεγαν, έτσι ξεκίνησα να βγάζω ήρεμα όλα μου τα πράγματα και ξαφνικά, σαν να εμφανίστηκε από το πουθενά, υπήρχε μπροστά μου ένα μεγάλο μαχαίρι. Προφανώς αναγκάστηκα να το αφήσω στον έλεγχο, αλλά ακόμα δεν μπορώ να πιστέψω ότι κατάφερα να το πάρω μαζί μου στην πτήση από Βαρκελώνη.
Marc

Το Μοναδικό Μηχανογραφικό στο Χωριό

Παρακολουθήστε όλα τα βίντεo του VICE, μέσω της νέας σελίδας VICE Video Greece στο Facebook

Μια ζωντανή χελώνα

Ήμουν 12 χρονών και είχα πάει στη Βαρκελώνη με τους γονείς μου. Ένα απόγευμα πήγα μια βόλτα στη Λα Ράμπλα και είδα κάποιον που πουλούσε χελωνάκια για πέντε ευρώ. Το χαρτζιλίκι μου έφτανε, έτσι αγόρασα μία.

Όταν γύρισα στο ξενοδοχείο, οι γονείς μου φρίκαραν. Πήρα τη χελώνα μαζί μου στο αεροδρόμιο, σε ένα πλαστικό δοχείο. Προτού περάσω από τον έλεγχο, πήγα στο μπάνιο, άδειασα το δοχείο και το πέρασα άδειο από το σκάνερ. Έκρυψα το χελωνάκι μέσα σε ένα πακέτο τσιγάρων του πατέρα μου. Περάσαμε από τον έλεγχο και επιβιβαστήκαμε χωρίς κανένα πρόβλημα. Υποθέτω ότι δεν με έψαξαν, επειδή ήμουν ένα 12χρονο αγόρι με την οικογένειά του. Όταν μπήκαμε στο αεροπλάνο, πήγα στο μπάνιο και γέμισα ξανά το δοχείο με νερό. Έτσι, η χελώνα ήρθε μαζί μου στην Αργεντινή.
Tomás

Νυστέρια και διαλύτες

Είμαι αρχαιολόγος και πριν από έναν χρόνο ταξιδέψαμε με μια επιστημονική ομάδα στην επαρχία του Καστεγιόν, στην ανατολική Ισπανία, για την αποκατάσταση ενός αντικειμένου. Καθώς πηγαίναμε στο αεροδρόμιο για να επιστρέψουμε, συνειδητοποιήσαμε ότι το εισιτήριό μας περιλάμβανε μόνο χειραποσκευή. Στις βαλίτσες μας, είχαμε διάφορα εργαλεία: νυστέρια, σύριγγες, διαλύτες και διάφορα μαχαίρια. Όταν φτάσαμε στον έλεγχο, το μόνο που μας πήραν ήταν ο σουγιάς που είχα πάνω μου. Όλα τα άλλα πέρασαν από τον έλεγχο και τα πήραμε μαζί μας στην πτήση.
Mireia

Δέκα αστεράκια νίντζα

Σε ένα ταξίδι με πέντε φίλους στην Ευρώπη, ήμασταν στη Βουλγαρία και αγοράσαμε δέκα αστεράκια νίντζα, χωρίς να σκεφτούμε πραγματικά πώς θα γυρίζαμε κουβαλώντας τα. Στην επιστροφή, δεν ξέραμε πού να τα βάλουμε. Στο τέλος, αποφασίσαμε να τα μοιράσουμε στις πέντε βαλίτσες. Θυμάμαι ότι τα κρύβαμε ανάμεσα στα εσώρουχά μας. Στην ασφάλεια του αεροδρομίου, κανείς δεν μας είπε τίποτα. Στο τέλος, τα αστεράκια νίντζα έφτασαν σώα και αβλαβή στη Μαδρίτη.
Alejandro

Μια τεράστια βαλίτσα που δεν την παρέδωσα στο check-in

Πριν από λίγο καιρό, στο αεροδρόμιο της Σεβίλλης, θα έχανα την πτήση μου. Έτσι, με άφησαν να μπω χωρίς να περάσω από τον έλεγχο. Είχα μια τεράστια μαύρη βαλίτσα που ήταν σχεδόν πιο μεγάλη από μένα. Ήταν τόσο μεγάλη, που μάλλον δεν θα χωρούσε καν να περάσει από το σκάνερ.

Δεν είχε τίποτα ύποπτο μέσα, μόνο εξοπλισμό κινηματογράφησης –κάμερες, φακούς, μικρόφωνα–, αλλά θα μπορούσα να έχω οτιδήποτε. Όταν το σκέφτηκα καλύτερα, τρόμαξα που μπήκα τόσο εύκολα στο αεροπλάνο με αυτήν την τεράστια βαλίτσα χωρίς να τσεκάρει κανείς τίποτα – βασίστηκαν μόνο στον λόγο μου.
Maria

To άρθρο δημοσιεύτηκε αρχικά στο VICE Spain.

Για τα καλύτερα θέματα του VICE Greece, γραφτείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter μας.

Περισσότερα από το VICE

Οι Ζητάδες Ρωτάνε τον Πέτρο Μάρκαρη τι Κάνει ο Αστυνόμος Χαρίτος

Κάπως Έτσι το Λιμενικό Πολεμάει τα Ναρκωτικά σε Πειραιά και Ραφήνα

Δημητριακά (και Άλλα), Ασφαλή επ’ Αόριστον: Οι Ημερομηνίες Λήξης σε Κάνουν να Χαραμίζεις Φαγητό

Ακολουθήστε το VICE στο Twitter, Facebook και Instagram.